Tedarik zinciri çözümleri

İş Ortaklıkları

Akıllı Hizmetler

2024 Finansal Teknoloji Trendleri

Baş döndürücü bir hızla ilerleyen teknolojik gelişmeler, finans sektörünü de değiştirme ve dönüştürme konusunda önemli bir rol oynamaya devam ediyor. 2024 yılı, finansal teknolojiler alanında önemli değişimlere sahne olmaya devam ediyor. 2024 yılı içerisinde, finansal teknoloji ortamının çok önemli bir dönüşüm geçirmesi bekleniyor. Ciddi gelişmelerin ve temel trendlerin damgasını vurduğu bu dönem, finans alanında önemli bir değişime işaret ediyor. Üretken yapay zeka ve merkezi olmayan sistemlerin yükselişi gibi faktörler bu değişimi şekillendiriyor. Böylece finansal hizmetler daha kişiselleştirilmiş, verimli ve güvenli hizmetlere doğru ilerliyor. Belki de bu nedenle Fortune Business Insights’a göre global FinTech pazarının 2023-2030 yılları arasında yüzde 17’lik bir büyüme oranıyla 2030 yılında 882 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.

İşte 2024 yılında karşımıza çıkacak finansal teknoloji trendleri

1. Üretken Yapay Zeka (AI)

2023’te gerçekleştirilen en büyük teknolojik gelişmelerden biri üretken yapay zekaydı. Dijital dönüşümün gelişmesiyle birlikte teknolojide kaydedilen ilerlemeler hızla büyüdü ve sonuçta finans sektörünü de değişime uğrattı. Özellikle, bu yıl içinde yapay zekanın fintech alanında müşteri hizmetleri, Pazar analizi, kişiselleştirilmiş hizmetler ve tedarik zinciri yönetimi gibi konularda etkisinin artması bekleniyor. Sohbet robotları ve sanal asistanlardan içerik oluşturma ve müşteri rehberliğine kadar, üretken yapay zeka finansal hizmetleri kişiselleştirecek, daha derin etkileşimi ve daha derin kullanıcı anlayışını teşvik edecek.

2. Hibrit Bulut Teknolojisi

Bulut bilişim araçları, daha fazla kuruluş tarafından yıl içinde altyapıya, uygulamalara ve sunuculara erişebilmenin faydalarını gördükçe muhtemelen daha popüler bir hale gelecek. Yapay zeka teknolojileri, kişisel veri ve gizlilik endişelerini gündeme getirirken, bu durum finansal hizmetlerdeki düzenleyici gerekliliklerini değiştirebilir. Daha fazla kuruluşun iş yükleri için ve uyumluluk görevlerini daha iyi yönetmek için hibrit bulut modellerine geçmesi muhtemel. Hibrit bulut altyapısına sahip olmak, bir kuruluşun verimlilik, işlevsellik veya ölçeklenebilirlik açısından en iyisini elde ettiği anlamına gelmez. Bu nedenle finans kuruluşlarının dijital dönüşümleri ve özel olarak tasarlanmış bir hibrit bulut ortamında büyümeyi ve rekabetçiliği desteklemek için gereken entegrasyonları göz önünde bulundurmaları gerekir.

3. Siber Güvenlik Risk Yönetimi

Yapay zeka, özellikle siber riskler söz konusu olduğunda daha fazla zorluğu beraberinde getiriyor. Teknolojik gelişmeler devam ettikçe siber tehditler giderek daha karmaşık hale geldi. Tehditler arttıkça risk azaltma çabaları ve uygun risk yönetimi araçlarına sahip olmak hayati önem taşıyacak. Giderek daha fazla finans kuruluşu üretken yapay zekayı denedikçe, dolandırıcılık tespitinin artırılması ihtiyacı da önümüzdeki yıl izlenmesi gereken önemli bir konu olacak.

4. Sürdürülebilirlik

Bu yılın en önemli eğilimlerinden biri, finans kuruluşlarının sürdürülebilirlik çabalarına daha fazla odaklanması. Finansal teknolojiler sektöründeki kuruluşlar, yeşil girişimlere yapılan yatırımları her zamankinden daha fazla desteklemeye yönlendirilecek. Yenilenebilir kaynaklar, geri dönüşüm ve karbon ayak izinin azaltılması, kuruluşların öncelik vermesi beklenen girişimler arasında yer alıyor.

5. Açık Bankacılık

Açık bankacılığın temelinde, API olarak da bilinen uygulama programlama arayüzlerini kullanarak geleneksel bankalardan ve diğer finans kurumlarından müşterinin finansal verilerine güvenli erişim sağlamak yatıyor. Müşteriler verilerine kimin erişebileceğini kontrol etmek istedikçe açık bankacılık kullanımının artması bekleniyor. API’ler, bankaların teknolojileri kendi iç sistemlerine bağlamalarına ve süreçleri kolaylaştırmalarına yardımcı olmak için tercih edilen yöntem haline gelebilir.

6. Müşteri Deneyimi

Yapay zeka destekli teknolojinin gerçek faydalarından biri de müşteri deneyimi. İş sonuçlarını iyileştirmeye yönelik stratejiler ve teknolojiler ortaya çıktıkça, müşteri deneyimi artık sıklıkla müşteri deneyimi yönetimi (CXM) olarak da anılıyor. Dijital dönüşüme yardımcı olmak ve yapay zeka destekli sohbet robotları oluşturmak için doğal dil işleme (NLP) kullanan watsonx Assistant buna bir örnektir. Yeni teknoloji, bir müşterinin etkileşimlerinin neredeyse her ayrıntısını analiz edebilir, bu da müşteri sadakatini ve zaman içinde memnuniyeti artırabilir. Finansal hizmet sağlayıcıları artık bu yeni teknolojiler sayesinde işlevselliği artırarak ve müşteri beklentilerini dengeleyebiliyor.

7. Regülasyon Teknoloji

Yapay zeka destekli RegTech çözümleri, regülasyonlar geliştikçe giderek daha önemli hale gelecek. RegTech, görevleri otomatikleştirerek, veri analizini geliştirerek, potansiyel riskleri belirleyerek ve uyumluluğu sağlayarak operasyonları kolaylaştıracak ve finans kurumları için yasal yükleri azaltacak.

8. Gömülü Finansal Çözümler

Finansal hizmetlerin finansal olmayan platformlara sorunsuz entegrasyonu büyümenin temel itici gücü olacak. Hizmet olarak bankacılık (BaaS) ve gömülü finansal çözümleri sürtünmesiz kullanıcı deneyimleri yaratarak yeni gelir akışlarının kilidini açması bekleniyor.

9. Blockchain ve Dijital Varlık İnovasyonu

Blockchain teknolojisinin benimsenmesi, finansal altyapıda devrim yaratmaya devam edecek. Merkezi olmayan finans (DeFi) uygulamaları, dijital varlık ticareti ve merkezi banka dijital paraları gibi alanlarda daha fazla yenilik olabilir. Bu teknolojiler, işlem hızını artırırken maliyetleri azaltarak finansal erişimi genişletmeyi hedefliyor.

10. Neobankalar ve Dijital Bankacılık

Neobankalar, müşteri odaklı hizmetler sunma becerileri sayesinde hızla pazar payı kazanıyor. Accenture tarafından hazırlanan bir rapora göre, neobank müşterilerinin sayısının hızla artması ve dijital bankaların 2024 yılına kadar 145 milyondan fazla müşteriye sahip olması bekleniyor. Bu büyüme, daha düşük operasyonel maliyetleri, fiziksel şube olmaması ve müşterilerin ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde uyum sağlama yeteneklerinden kaynaklanıyor.

11. Veri Analitiği

Veri analitiği yoluyla kişiselleştirme, finans sektöründe merkezi bir tema haline geliyor. Bankalar ve kurumlar, müşteri etkileşimini artırmak amacıyla gelişmiş veri analitiğini ve yapay zeka destekli araçları giderek daha fazla kullanıyor. Aynı zamanda risk yönetimi ve pazarlama stratejilerini de geliştirir. Teknoloji ilerledikçe finans sektöründe daha da karmaşık veri analitiği uygulamalarının kullanılmasını bekleyebiliriz.

Octet, sunduğu dijital tahsilat ve ödeme yöntemleri ile nakit döngüsünün alıcılar için uzun, satıcılar için kısa olmasını sağlayan bir tedarik zinciri yönetim ve finansman portalıdır. Başvuru linkine tıklayarak Octet avantajlarından hemen yararlanmaya başlayabilirsiniz.

Paylaş: